رئال با خريد ايارامندي به دنبال تيکي‌تاکا است؟

در دوران سلطه اسپانيا بر فوتبال دنيا، رئال مادريد اغلب تيکي‌تاکا را رد کرده است.

اين سبک بازي بهتر از هر سبکي نماينده شيوه اسپانيا براي دنياي فوتبال است. اما اين روش هنوز نفوذي به سانتياگو برنابئو نداشته. با اين حال ممکن است زير نظر کارلو آنچلوتي اوضاع عوض شود.

به گزارش گل ، در واقع خريد 32.2 ميليون يورويي آسير ايارامندي از رئال سوسيه‌داد نشان از هدف او دارد. اين که او مي‌خواهد از نزديک‌ترين رقيب، يعني بارسلونا تقليد کند.

با حضور آنچلوتي، از مادريد انتظار مي‌رود که با سيستمي بسيار متفاوت با فصل پيش بازي کند. هويت آنها جوان‌تر و پوياتر، اسپانيايي‌تر و بارسايي‌تر خواهد شد.

سفيدپوشان به همين دليل ستاره سوسيه‌داد را خريدند. او در تابستان جاري در جام ملت‌هاي جوانان اروپا درخشيد.

او بسيار با ديگر محصول آکادمي سوسيه‌داد، يعني ژابي آلونسو مقايسه مي‌شود. اما آلونسو هميشه استثناي سيستم «سريع و خشمگين» مورينيو بوده است. به همين دليل است که او مي‌توانست هم در رئال بازي کند و هم در تيم ملي اسپانيا که ملهم از بارسلونا است.

اما اگر آنچلوتي بخواهد آلونسو و ايارامندي را کنار هم بازي دهد احتمالا او نقشي را خواهد داشت که سرخيو بوسکتس در بارسا دارد. نقطه قوت ايارامندي مانند محور نوکمپ در بازپس‌گيري مالکيت توپ، و کار کردن در فضاي بين خط دفاعي و لوزي خط مياني است که جلوتر شکل گرفته.

هشياري او در زمينه جاي‌گيري و کارآمدي‌اش بين خطوط سکويي مرکزي در اختيار آنچلوتي قرار مي‌دهد تا تيم او بتواند حملاتش را جلوتر آغاز کند.

اگر مادريد به دنبال بوسکتس خودش است، ايارامندي را يافته. و اگر آندرس اينيستاي خود را مي‌خواهد ايسکو 27 ميليون يورويي چنين بازيکني است.

آنچلوتي در چلسي بينش فوتبالي خود را چنين بازگو کرد: «سيستم ما اندکي متفاوت است. ما توپ را نگاه مي‌داريم و تهاجمي بازي مي‌کنيم. هدف ما کنترل بازي با مالکيت توپ است.»

او به عنوان بازيکن و مربي تاکتيسين برجسته‌اي بوده. او حتي به عنوان دانشجويي جوان در ايتاليا تز خود را با اين عنوان منتشر کرده بود: «آينده فوتبال. پويايي بيشتر.»

اگر آنچلوتي به دنبال فرمولي براي پويايي است هيچ نمونه‌اي بهتر از نوکمپ در پنج سال اخير نمي‌يابد. هدف مربي ايتاليايي اين است که رئال را در زمينه سبک و هويت به بارسا نزديک‌تر کند. حتي اگر لاماسياي خود را نداشته باشد.

آکادمي جوانان رئال مادريد يکي از قوي‌ترين‌ها در اروپا است – البته با معيار تعداد بازيکنان حرفه‌اي خروجي – اما سيستم رئال براي بازار بازيکن مي‌سازد و آکادمي بارسلونا بازيکنانش را براي خريداران خاص توليد مي‌کند.

رئال بازيکن استثنايي و با تکنيک زيادي در آکادمي‌اش ندارد که آنچلوتي بتواند روي آنها حساب کند. اما فعاليت مادريد در بازار نشان مي‌دهد آنها مدلي را برگزيده‌اند که رقيب سنتي‌شان داشته.

برخي مي‌گويند مدل بارسلونا رو به زوال است و لاماسيا نمي‌تواند ديگر بازيکنان بااستعداد فراواني را به تيم اصلي معرفي کند. بارسا هم 57 ميليون يورو براي نيمار پرداخته و نام‌هايي مانند تياگو سيلوا و فرناندو تورس هم از اين باشگاه به گوش مي‌رسد. اما مادريد استراتژي عاقلانه‌تري در بازار برگزيده. نقش اين دو باشگاه انگار عوض شده.

آنچلوتي و پرس گفته‌اند مي‌خواهند سبک بازي مورينيو را کنار بگذارند. دني کارواخال، فارغ‌التحصيل آکادمي مادريد هم از باير لورکوزن برگشته. دو بازيکن جوان هم که خريداري شده‌اند: کارلوس کاسميرو و ايسکو.

مربي پرتغالي از رئال تيمي پيش‌بيني‌ناپذير و انفجاري در سه سال حضورش ساخته بود. تيم او هويتي داشت مطابق با شخصيت خود مورينيو. اما مربي ايتاليايي روش خود را دارد: سيستمي مدرن‌تر، و رو به جلوتر.

مورينيو آمد که بارسا را براندازد. اما آنچلوتي شايد آني باشد که بارسلونا را با سبک بازي خودش شکست مي‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 24 تير 1392برچسب:real madrid,real,madrid,ايارامندي,رآل,رآل مادرید,football,shootballi,footballi, | 1:58 | نویسنده : محمد |
  • مطالب روز
  • جاده ماز